ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Dag 74

Publicerad 2012-09-27 10:51:10 i

Tiden går fort, alldeles för fort. Eller skoltiden är helt OK att den speedar upp, men inte livstiden. Idag minus en dag är det exakt en månad innan jag slutar. Kändes som att jag precis har börjat. Som ni kanske förstått är mitt sinne frågefyllt, vad ska jag göra? Slutar den 26 oktober. Några vänner och jag ska förmodligen hyra bil och köra upp mot Victoriafallen, Namibia/Botswana-gränsen. Den resan tar cirkus 2 veckor. Efter det känner jag mig så otroligt ambivalent. Ska jag stanna, ska jag åka? Om jag åker, var åker jag då? Min finaste Helen kommer ner till Sydafrika den 18 december, det är fett! Min bästaste Gabbi befinner sig på andra sidan jordklotet tillsammans med världens bästa Mumford under samma tid. Det är också fett. Framför allt med tanke på att jag hittat en biljett till Aussieland för 5000 kronor. Och att jag kan få tag på utsålda biljetter till intimkonset med Mumford - GRATIS!!  Fast sen så är det ju hembiljetten som svider. Annars lockar de kritvita stränderna i Mozambique något oerhört, men här måste bara tro, hoppet och viljan förankra sig. Tillsammans med dessa tankar så har jag 4 stycken uppsatser, ett prov, en 20minutersfilms-redigering, hemuppgifter och muntlig presentation kvar att göra denna månad. Mitt huve snurrar runt runt. Bästa botemedlet so far - jobba som fan och sedan vila som fan. Dykningen är fabulös, fattar inte att jag låtit det gå så lång tid innan jag började dyka igen. Dumma mig men hejja mig att jag startat! 
 
Annar har jag blivit en riktig sydafrikan och skaffat mig Silverstudentcard på ABSA, en bank. Känner mig riktigt pimpig med massa nyproducerade kort som ramlat ner i min brevlåda (japp, jag får post!). ICA var generösa och skickade mitt nya kort från andra sidan jorden utan extra kostnad. BAM, nu kan jag spendera alla dessa CSN-pengar jag så fint ska betala tillbaka i sinsom tid. Ni kan också skicka brev å sånt om ni vill, adressen är:
 
Moa Ekstrand
4G
Paul Kruger Street 2
7600 Stellenbosch
SYDAFRIKA
 
 
Knus och klem!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-09-27 14:13:37

Min kära Moa. Du o dina "problem" om hur du bäst ska spendera din semester kan ta sig i dalen! Va är allt detta, Australien? Mozambique? Nej nu kommer du hem! Sånt där får du inte göra utan mig!! Vart är det du har dykt nånstans? När kommer du hem? PUSS

Svar: Haha. Ber så ödmjukast om ursäkt. Funderar ju faktiskt till och med på att komma hem för att läsa en kurs i försoningsprocesser för att ev skriva min C-uppsats om det. Som sagt, det snurrar i min skalle. Och inte något vettigt blir gjort idag, hade dåren till åskstorm idag, fast knappast som den i Malawi dock.. Btw, ser ut som att jag ev också kommer läsa master i Uppsala!
Moa Ekstrand

Postat av: Helen

Publicerad 2012-09-30 06:22:06

Jobbigt liv du lever haha! Men det ar ju detta som gor att du upplever sa mycket och det ar en fin linje mellan styrka och svaghet. Gor det du kanner for och stressa inte sa mycket! Vaga valja bort och ge utrymme for nagot annat!

Sjalvklart vore det fantastiskt om du e i Kapstaden i December, men om inte, sa ses vi ju i Sverige eller Norge nasta var!

Sa du dyker igen?? Trodde du hade problem med oronen? Jag har insett att dykning inte ar for mej. Jag haller mej pa ytan istallet.

Singapore e coolt men jag ska dra mej harifran om 2 dagar, norrut.

Tycker du ar fett fantastisk och saknar dej alltid! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela