ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Dag 49

Publicerad 2012-09-02 21:16:00 i Allmänt,

Och kroppen är sådär trött som man bara kan vara när man fått för lite sömn. Kapstaden denna helg igen, jo man tackar jo. Passa på när man har chansen! Mötte upp med en gammal vän från Mozambique. Hade turen att få bo gratis med tourguide och en inblick i Kapstadens innersta skejtscen. Har nog aldrig tittat på så många bilder, filmer, spots och allt vad det var de du snackade om. Vi gjorde annat än skejt. I lördags packade vi bilen och drog till Hout Bay där ännu en marknad av sydafrikas slag ägde rum. De gillar verkligen sina makrnader där, och jag gillar det! Vi hann även förbi ett galleri i Woodstock där Banksy, Obey och andra streetart artister hade utställning. Dagen har mest spenderats även den på en marknad, denna gång på en flee-market där det enda jag köpte var torkade bananer och fotografier av Stocholm. Represent! Det är förvånande men kul hur mycket saker man stöter på här nere som är svenskt. Musik, Thule, glögg på marknaden. Det är också sjukt hur patriotisk man blir i tillfällen som dessa när man inte är hemma.

Jag var sjukt dålig hela helgen på att ta bilder, så jag har helt enkelt inga. Veckan kommer rivstartas imorgon med Lynedoch och sedan sätter vår intensivkurs igång. Jag är pepp men samtidigt sjukt nervös - kommer jag klara av att läsa 12 ECTS på 3 veckor?!

ps. Titta på dokumentären 180° South, låt tankarna vandra bort och njut.
 
"The best journeys answer questions that in the beginning,
you didn't even think to ask"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela