ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Dag 87

Publicerad 2012-10-10 09:27:57 i

Jag är sjuklig med massa huvudvärk å sådär så det gör ont bakom ögonen. Solen skiner ute och jag försöker trösta mig med att äta vattniga jordgubbar. Lyckades med konststrycket att välta ner en heeeel flaska med nyinköpt chutney så hela flaskan gick sönder - dubbelloose, ingen flaska, ingen chuntey. Skolan sitter upp till halsen på mig, för tillfället håller jag på och sammanstället en bok som min grade 3 klass har skrivit och ritat, kommer bli fab, men mycket jobb. Cruisat runt lite på Aftonbladet och insett att de som läser på Försvarshögskolan tjänar mest pengar av alla nyexaminerade, det skulle ju vara nått. 
 
Annars så har jag väl mest insett att jag skulle kunna flytta hit på heltid. Har hittat ett fantastiskt ruckel till hus precis ovanför en fantastisk dykplats utanför Simons Town. Vitt trähus med stooora fönster ut mot havet. Det ser liksom inte ut som att någon bor där. Så i mitt huvud så kommer jag köpa det huset och bosätta mig där i framtiden. Sitter och spanar på google maps exakt adress för att kunna kolla hur mycket en property i området kostar, haha. Som om jag någon gång skulle kunna! Fast Försvarsskolan finns ju alltid som ett alternativ..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela