ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Dag 39

Publicerad 2012-08-23 10:05:56 i

Hej.
Idag är det soligt ute för första gången på jag vet inte hur länge. Det har regnat, och när det regnar så regnar det inte nådigt. Klockan är typ 10 och jag käkar frukost. Samma som varje morgon. Eller inte riktigt, för nu äter jag klockan 10, vanligen går jag upp runt 7 för att hinna med tåget ut till Lynedoch. Men jag brukar ära grekisk yoghurt med frukt. Och ibland macka. Med insmugglad svensk kaviar. Mums! Mamma har lovat att skicka ner en till tub, MUMS! Frukt här är megabilligt. Ett kilo apelsiner för cirkus 7 kronor, eller en ananas för 8. Att gå ut och äta är också superbilligt. Framför allt på café Java på måndagar, då får man 2 pizzor för 1. Farligt. Och de har öppnat en ny food court i stan, superflashigt, tänk er typ ICA på NK (=superflashigt). Här kan kan köpa 6 stycken donuts för 10R. Det är typ 8 kronor. Jag och Julle delade på en box. På boxen stod det något mer "conference snack", så vi låtsades att vi var på konferens, 2 pers på en bänk utanför ett shopping mall..
 
Iallfall. Jag börjar bli lite sjuklig. Ska gå och dansa salsa idag så jag hoppas jag mår lite bättre i eftermiddag. Inte för att jag är sportbruden no 1 men det börjar bli lite tradigt att inte kunna röra på sig som vanligt. För några dagar sedan fick jag spatt och var tvungen att ställa mig i mitt rum och göra upphopp, situps och annat sportigt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela