ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Dag 36

Publicerad 2012-08-20 17:27:10 i

Idag har jag lärt 26 barn allt man kan tänka sig om Sverige. Till exempel att vi är en monarki (lärde dem ett nytt ord!), att vi äter köttbullar, att Sverige har varit fullt med vikingar, att vanlingaste flicknamnet i Sverige är Anna och att vi har samer i norr och att de har mörkt hår och någon sneda ögon. Alla ropade "chinese chinese" och "black black". Nej nej sa jag, titta på Linn.
 
När jag var på marknaden i lördags köpte jag två jättefina ringar jättedyrt. Men de var det värt. Idag har jag sett körsbärsblommorsknoppar slå ut. Vår no 2 detta år håller på att göra entré. Ikväll sa jag titta på Grizzlymannen på Pulp Movies, Stellenbosch Unis egna biograf där man betalar 130 kronor och får titta på alla filmer gratis. Yippie säger jag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela