ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Destination Southern Africa.

Publicerad 2011-01-22 09:24:48 i Allmänt,

Framme! Till Tanzania. Till Dar-es-Salam och efter dagar av dalig somn och pafrestande dagar. Efter bussfard och flygresa. Sova 2 timmar och sen ut igen. 24 timmars tag genom hela Tanzania for att sedan byta till diverse antal bussar och daledale (minibussar). Jag kan enligt den internationella standarden iallfall saga att jag befunnit mig i Tanzania som turist, minst 24 timmar, en maltid och somn. Check. Om maltid kan raknas de mariekex och schezernoten jag slapade med mig fran Arlanda plus det vita brodet och risert vi fick pa taget. Om somnen raknas med de 2 timmar jag fick pa Maddes och Jespers hostel innan vi drog oss vidare mot tagstationen dar vi pa taget blev inkvarterade med 5 barn, 3 vuxna, 7438tusen kilo packning, kackerlackor och helvetes varme. Om det raknas sa har jag definitivit varit i TAnzania. Att icke forglomma, sa har jag som sagt ocksa korsat hela landet! :)
Malawi. Ahhh. Vi bor i en liten hydda belagen pa bergsklippor ovanfor Lake Malawi. Sotvattensjon dar man har en sikt pa flera meter. Pa dagarna skiner solen och alla, verkligen alla ler och ar glada. Pa natten river monsunregnen och inatt var till och med jag radd att blixten skulle sla nar nar oskan mullrade PRECIS ovanfor oss. RElaxation och chill, allt smakar fisk, vattnet, maten, brodet. Allt lukty\ar fisk ocksa for den delen.
Idag ska vi ut pa batfard som de turister vi ar. Kolla pa havsornar och snorkla. Imorgon drar vi oss vidare soderut, mot Monkey Bay och sen Balaka dar vi ska arbeta i nagra veckor framover.
SKa gora mitt basta att fa upp lite bilder snart sa ni for se det klarbla vattnet och hur gront kan se sa olika ut. JAg trodde nog aldrig att gront kunde finnas i sa manga olika nyanser. Snart sa.
KRAM!

Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2011-01-22 10:26:26

ååhh.. älskade du.. va avundsjuk jag är!!! helt galet! gumman, det skulle va så sjukt mysigt å resa tillsammans nån gång! love u!!

Postat av: Helen

Publicerad 2011-01-22 10:59:59

Det låter som en Moa-kind of trip ;) Jag ser fram emot att se bilder & läsa mer om dina upplevelser, men jag förstår om internet inte kommer vara lika tillgängligt som på dina tidigare resor. Tänker på dej & sänder dej massor av goda energier! Be safe! Love you! :)

Postat av: Bibbi

Publicerad 2011-01-22 12:58:47

Det låter helt underbart och galet, precis som en (Moa-)resa ska vara! ;) Ta hand om dig och ha det fantastiskt! Saknar dig massor. Mycket kärlek och kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela