ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Boiling Balaka.

Publicerad 2011-01-26 16:23:17 i Allmänt,

Hej!
Sa, ett snabbt inlagg. Sitter for tillfallet i Balaka i sodra Malawi dar vi ska bo och arbeta i cirka 3 veckor. Nakhata Bay och sjkon har varit fantastiskt, now its down to buisniss, Forutom att allt tar 657320ar langre an i sverige. Idag har vi kopt cyklar, och en bucket sa vi kan duscha. Thats about it. Men vi har cyklar! Sa vi kan ta oss runt till de olika barnhemmen som vi ska arbeta med. Imorgon ska vi forhoppningsvis traffa alla pa organisationen samt borja skriva pa den budget som vi har lyckats samla in. kul!

Annars sa lagar vi mat over oppen eld, duschar i en tunna och forsoker dricka 4 liter vatten om dagen. Det gar inte sa bra sa nu har vi en minimum pa 2 liter per dag. Annarts blir det straff. Balaka kokar pa dagarna, det ar sa galet varmt. Och sa helt plotsligt sa kommer en monsunmoln in och det regnar i 3 timmar och blir jattekallt. Man blir lite schizofren over hur man ska kla sig.

Aja. Ville bara meddela att jag mar bra, det kommer bli lite av en utmaning det har men berattar mer nar jag har tid. Harold som vi bor hos ar intressant, och otroligt skarp. Kan sitta och lyssna pa nar han talar i timmar kanns det som.

Ta hand om er, det gor jag. Vi hors snart!

kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela