ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Were not used to vacation

Publicerad 2011-02-06 16:30:54 i Allmänt,

Sa, antligen! Helgen med stort H. Helgen da vi fick vara lediga och lamna Balaka for 2,5 dagar. Och vad himelskt det var att satta sig pa bussen, som pumpade Enrique Iglesias (har aldrig varit sa glad att hora hans smoriga stamma) och som halvt om halvt holl pa att ramla sonder. Hela vagen till Lilongwe tog den oss. Vidare darifran aka vid pa cykeltaxi som totalforsokte lura oss pa pengar. Men Jesper, det sniller, raknade ut totalsumman for oss i kostnad / kilometer och tillslut gav de sig. En taxitur som kostar mer an en natts somn, nej tack. Sa, framme i Lilongwe National Park! Jag tror vi at upp hela deras forad av nybakat brod, Mango Chutney, mjolk, sallad, samosas, middag, frukost, ja allt som inte smakade chilli eller nsima. Som en religios upplevelse. Dagen efter akte vi pa safari dar vi hamnade vid en hel hord av elefanter. Eller snarare sa hande det tva ganger. Bada gangerna fick vi stiga ur jeepen (som varken hade bromsar eller startmotor) och ga narmre gruppen. Det var riktigt maktigt att se 50 elefanter sta vid skogsbrynet och en efter en korsa vagen dar bilen stod. Biler kommer ASAP! Annars sa var landskapet helt fantastiskt, Malawi ar sa otroligt vackert nu under monsunen. Nagra faglar, impala, waterbucks, kudu och annat vanligt sag vi. Plus att det stod en hippo utanfor vart falttalt dar vi bodde forsta natten vi kom. Maktigt. Men men. Efter 3 dagar av godning och extremt harligt sallskap har vi nu lyckas ta oss tillbaka till Balaka for att jobba en sista vecka, nu forhoppningsvis med mer resultat och glod. Vi har visioner och planer, sa det kanns kul att satta igang. Vi hors snart, da med bilder. kram!

Kommentarer

Postat av: Bibi

Publicerad 2011-02-07 03:50:50

Åh så härligt Moa och så fantastiskt det låter! Jag saknar dig och vår Afrika-tripp! Njut och ta hand om dig! Puss, kram och kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela