ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Paradiset

Publicerad 2009-03-03 01:56:38 i Allmänt,

Japp. Som ni kanske markt sa ar jag inne pa min tredje varldsdel, sydamerika! Brasilien for att vara exakt. Mycket tankar snurrade innan jag akte, kommer jag vara sjalv, hur manga ganger kommer jag bli ranad, kommer jag tappa bort mig ect. Men allt har ju lost sig helt och hallet underbart. An sa lange kanns det ganska latt, kanske lite for latt. Mitt storsta problem for dagen ar att jag inte fatt ut nagra pengar pa bankomaten, men det loser sig ju, for mina tre andra vanner har ju pengar. Men det kanske det som ar harligheten, att mani inser att allt faktiskt loser sig.

Jag landade i Rio samma dag som jag lamnade Eddie, vannerna, Sydney, Australien, den 17 februari.  Efter nara ett dygns resa var jag pa samma plats dar jag borjade, rent tidsmassigt alltsa. Lyckades efter manga om och men, och manga misslyckade forsok att fa ut pengar pa bankomaten, hitta killen som skulle ge mig skjuts till hostelet han bygger pa, som jag och Anna, Anton och Angie for billig penning skulle fa bo pa. Dagen fter kom ganget och vi tog oss dirket ner till stranden dar vi inte kunde annat an stirra pa allt. Kroppar, i alla storlekar, former, farger, utsryrslar. Det var liksom kott overallt. Hapnade badade vi och kunde inte riktigt komma over allt runtomkring oss.

Pratade senare med Ian som agde hostelet och insag att pengauppgorelsen hade blivit en lite miss, det var inte 400kr for 6 dagar delat pa tre. Utan 4000kr for 6dagar,. PER PERSON! Hur skulle det har ga till? Bestamde oss for att lamna Rio dagen efter for att fira carnaval ett mer lokalt sett i en liten by nagonstans. men gick ut pa kvallen for att njuta av Rios vimmel. Pavag till Manu Chao konserten som vi inte lyckades fa biljetter till traffade vi en svensk, Alex, som tro det eller ej, men behovde nagra inneboende for karnevalen. Och vi skulle bara behova betala halften av vad vi skulle betala pa hostelet! In flyttade vi nasta dag med oss fyra i ett rum for tva med tre i sangen och en i tva ihopslagna fotoljer. Alex och tva norskor holl sig pa madrasser i rummet intill. Karnevalen kunde ju inte borja battre. Fest i dagarna fem med tre danskar och ett helt gang australiensare som vi traffade. Om ni tittar pa bilderna nedanfor kan ni se hur snygga vi var dagen vi gick pa sambatavlingen. Da vi inte festade eller gick vilt till i festomradet Lapa sa sov eller badade vi i bajsvattnet runt Ipamena eller Copacabana (dar vi bodde).

Saklart gjorde vi alla turistattraktioner som jesusstatyn, tittade pa Sugar Loaf, tog sparvagnen genom Santa Teresa och akte motocykel och vandrade igenom en av Favelorna. Rio har sa mycket att ge, men tyvarr ar det aven ganska dyrt, da mycket att det man ville gora fick man helt enkelt tacka nej  till. Efter manga vilda natter tog det stopp for vara kroppar och vi bestammde oss for att ta oss till en liten stad soder om Rio som heter Paraty. Gamal stad med kullersten och en stor marknad och konsert med superbandet J-crashed pa lordagen. Dagen efter tog vi oss ner till paradiset Trindade dar vi kommer stanna i sakert en vecka. Imorgon pa min fodelsedag ska vi steka pannkakor och surfa. Vandra i bergen, utforska stranderna och bara vara, hur underbart later inte det?

Na, kort och konsist, jag vet att jag borde skriva mer, men folket vantar och for att vara arlig sa ar internetcafeer inte det mysigaste. Jag hoppas kunna ge er battre uppdateringar senare. Planen ar alltsa surf, sol och bad i paradiset, sen far vi se vad som hander. Saknar er!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-03-03 13:57:54

Efter partaj åkte ni till partay... höhöhö!



GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEEEEEN!!!

MED en ENKEL TULIPAN OSV!



Älskar dig, saknar dig, vill ge dig massa kärlek och presenter!

Puss

Postat av: lena ekstrand

Publicerad 2009-03-03 14:14:34

massa kärlek från mig oxå. GRATTIS

Postat av: Karolina

Publicerad 2009-03-03 16:01:21

Jaaaaaa va kuuul allt låter!

Jag sa grattis på fejjan men om du är lite för ball för den så GRATTIS!!!!!

Puss!

Postat av: Ale

Publicerad 2009-03-04 13:32:05

Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du har haft en bra en =D Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela