ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Life is not about whats better then..

Publicerad 2008-12-31 00:25:05 i Allmänt,

Nytt ar! Vi innan ni. Och sa var det det dar med nyarsloften. Man hittar alltid pa nagot, fyndigt, klyftigt som man kanner att ja, det har kanske man iallfall kan hoppas att lyckas med (sluta roka, bara godis pa lordagar, TV bara en timme per dag, inget smor pa mackan (trots att alla vet att det ar smoret som gor det..)) Na, inga nyarsloften for min del. Om det skulle vara nagot sa skulle det val vara rubriken. Carpe diem som vissa skulle vilja kalla det. Alldeles for klycshigt for min del, klyschor ar nog det varsta jag vet. Men kanske forsoka uppskatta det var ar med om for tillfallet, inte titta tillbaks for mycket, men inte heller vanta for mycket pa framtiden. Klart man kan dromma, men inte lata dem ta over vardagen, for vad har da vardagen for substans?

Julen hos Owen var fantastisk. Julmusik och supermycket mat, stammning och julgran. Och all svensk mat forstas! Efter julen for vi nastan direkt ner till Batemans Bay och motte upp Eddie igen. Tva bilar, ett talt och ivag pa roadtripp ner till Melbourne! Hamnade forsta natten i Mallacoota (storsta campingplatsen i den sodra hemisfaren!), hade vart egna lilla camp med hangmatta och fyra sma campingstolar. Morgonen darpa pa vagen till Phillip Island, bara 20 minuter efter att vi kort ut fran campingen ringer Gabbi och sager att det ar nagot fel pa deras bil. Nan timmes vantan pa bergningsbil och dom tar sig tillbaks till Mallacoota och inser att bilen ar totaldod. Medan dom spenderar natten pa en traplanka i en bat cruisar jag och Eddie runt langst kusten, badar och hamnar hos Eddies vanner pa Phillip Island.

Lyckades tillslut motas upp i Melbourne tillsammans med hela gamla sydamerikaganget, Jason, Chris och Richard och det ar hemma hos Chris vi bor nu. Hans pappa ar helt underbar, morgonjympa med Wiitennis varje morgon! Ikvall (nyar) blir det lite allt mojligt, hemmafest, ska forsoka boka bord pa en resturang, upp i en privat lagenhet i ett hoghus mitt i melbourne for att se fyrverkerierna och sen ansluta oss till den festiva stamningen pa Federation Square. Kommer bli toppen, och det ar kul att vi ar sa manga.

Melbourne ar en helt underbar stad. Jag far lite samma stamning har som Kapstaden, bara det att Melbourne ar sakert 30ganger storre. Helt klart en stad jag skulle kunna tanka mig att spendera mer, mycket tid i. Planerna for Australien ar fortfarande losa, ska forsoka ta mig upp till Fraiser Island och halsa pa Denny i Brisbane, sen blir det ner till Clara i Snowy Mountains och Owens fodelsedagsfest. Jaja, somsagt man ska inte tanka for mycket pa vad som komma skall, tar det lixom lite pa vagen.

Ut i gramuliga Melbourne idag. Ovriga i familjen sitter och spelar bowling pa Wii. Varfor ga till en bowlinghall nar man kan gora det hemma? Fast ar det inte lite kanslan av det riktiga ljudet, skorna som klammer och hur fingrarna ar antigen for stora och man hela tiden tappar klotet, eller lite for sma och har en tendens att fastna i halen nar man skjuter, som gor det?

GOTT NYTT AR.

Kommentarer

Postat av: lena ekstrand

Publicerad 2008-12-31 16:35:32

love you darling.GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!

Postat av: Jonas

Publicerad 2009-01-01 12:47:57

Gott nytt år!

Postat av: Hanna, Jenny & Alexis

Publicerad 2009-01-01 13:11:33

GOTT NYTT!

Vi sitter på rad i Jenny o Alexis soffa, har inte hunnit så mycket mer än att äta choklad och få reda på att "kärlek handlar om tycke och smak" det här året.

Men det ligger ju i luften

09 är det bästa året hittills!



DET ÄR JU FANTASTISKT!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela