ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Drommer om en vit jul!

Publicerad 2008-12-24 14:21:40 i Allmänt,


GOD JUL mina sma nissar. Hoppas snon faller mjukt, att Kalle ar lika irriterande som vanligt och att ni om en vecka kommer spy pa all julmat ni dag efter dag maste proppa i er for att det snart, snart ska ta slut. Sjalv bakar vi uppskattade lussebullar, steker omtyckta kottbullar och lagar fantastisk Janssons. Men det smakar ju aldrid riktigt lika bra som i Svedala och snon faller ju inte riktigt lika frekvent har. (Det kan val iof ifragasattas i de sodra delarna, da aven Stockholm ditraknad.) Maste dock ge props till australienarnas valdekorerade hus (nastan lika bra som NK) och extrema julspirit. De undrar varfor vi inte smyckar vara hus lika mycket, jag skyller pa elrakningen mer an att det ser sjukt tacky ut och att alla i kvarteret skulle lynchmobba den stackars manniska som nagonsin skulle vaga hanga ut mer an en blinkande Rudolf och nagra tradgardstomtar.

Det var det for mig. Halsa Kalle och gor en snoangel for min del. Saknar er alla.

ps. Jag saknar kall, frisk, ren vinternattluft. Tank pa det nasta gang ni gar ut. Andas lite djupare.

Kommentarer

Postat av: Hanna och pappa

Publicerad 2008-12-28 12:06:18

Gott nytt önskar Pappa o Syster, vi sitter och tittar på din blogg så pappa kan lära sig att kommentera.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela