ettvarvruntjorden

Tänker mycket men försöker göra desto mer.

Always go before it's time to leave.

Publicerad 2008-12-08 10:35:55 i Allmänt,

Hej mina fina. Nu sitter jag i lägenheten, väskan är färdigpackad, ska ut och äta lunch med Helen och sen bär det av igen till nya breddgrader. Det är lite sorligt, jobbigt att lämna Kapstaden. Jag har haft en så otroligt bra tid här, träffat helt underbara människor, vart med om så mycket roligt, läskigt, omvälvande och stillande.

För att försöka briefa upp allt, på tre veckor har vi: Åkt på safari, hängt på stranden några dagar, simmar med vithajar, hyrt bil och stått på världens (näst) sydligaste punkt, varit på elektro/techno festival, varit på vinprovning, klättrar upp för berg, trott att vi ska dö, träffat helt otroliga människor, varit på sommarfestival och sett helt underbara artister, dansat i Jack Mantis studio, ridit,  fått sydafrikas bästa saxofonspelare att bli kär i mig genom att dansa runningman, ätit bland det godaste jag någonsin ätit, druckigt bland det godaste jag någonsin har drickt, och allt till det mycket facila priset av billigt! Festerna, resturangerna, barerna, människorna, allt är bara enkelt, man får vara som man vill, och allt är OK. Det kommer bli svårt för den här resan att slå Kapstaden..

Always go before it's time to leave, Helen nämnde det natten vi satt uppe på Signal Hill, hade picknick och förundrades över valarna man såg i havet, solnedgången och stjärnhimlen. Och inte förglömma skorpionen som kom krypandes över filten när vi låg och njöt som mest.
För visst stämmer det?

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2008-12-08 10:45:38

vännen

fint att höra att du har det så bra

och så kommer det ju fortsätta

hälsa alla aussies från mig och hör av dig om du vill ha fler kontakter

pussssss

Postat av: Jonas

Publicerad 2008-12-08 12:28:23

Technofestival,stränder och vithajar.. Nää man blir inte alls avundsjuk. Här hemma har vi ju Veckans öl på Carmen, brunt snöslask och kräksjukebakterier..



Men det är sant, go before its time. På så sätt har mana bara bra minnen.¨



PK

Postat av: Sanna

Publicerad 2008-12-11 18:15:34

Medan man själv sliter vidare på "mjukt" ser jag att du har det bra! Njut! vi går in i Julruchen nu och det är tomt utan dig, har ju ingen att äta glass med längre på lunchen. Nu har jag hittat hit till din blogg, ska bli spännande att följa din resa. Ta hand om dig. /Sanna

Postat av: Moa

Publicerad 2008-12-12 04:10:28

Jora, har ar det prima skinka. Sitter i Manly i Sydney just nu, dock daligt vader, buhu. Kommer hanga har nagra dagar och sen bar det av till Caberra och Gabbi och Ove.



Det ar alltid superkul att hora fran er, det varmer mitt hjarta nar vi skriver, fortsatt, sa lovar jag att skriva mer jag med! :)



Ta hand om er, vi hors snart igen. xo

Postat av: lena ekstrand

Publicerad 2008-12-12 06:19:12

hej min tös. Och härligt att höra att ni landat. här regnar det oxå jämt, vet ej om annat. känns inte som jul. Take care massor med kramar Mamma

Postat av: Ale

Publicerad 2008-12-12 19:40:51

Hej kompis! Kul att se att du har skaffat en blogg =) så kan man se vad du för dig på andra sidan jorden!

Verkar som att du har det sjukt nice =) Ha sååå såå roligt o ta hand om dig!

Stor kram! //Ale =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-13 09:47:33

Natten går tunga fjät, runt gård och stuva.......

Hur firar ni lucia i australien? Kramar mamma

Postat av: john edgren

Publicerad 2008-12-14 02:35:10

hej moa, det är bra att allt är bra där nere, vill också bara åka ifrån skitsverige ruskigt och kallt, ha d så bra så får vi höras när du kommer hem!!! :) kram john

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa Ekstrand

Försöker ta dagen som den kommer men har ofta huvudet uppe i det blå - eller snarare på någon annan plats. Min utmaning är att uppskatta dagen, min styrka är min nyfikenhet och driften att alltid söka mig vidare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela